Autogén tréning csoport indul

  • Mi az autogén tréning?

    A relaxációs technikák általában

    a test ellazítását,
    az idegrendszer regenerálását,
    a feszültségtől való megszabadulást
    és a szorongás csökkenését elősegítő módszerek.

    Az autogén tréning egy relaxációs módszer, amely egymásra épülő gyakorlatok megtanulásával sajátítható el. A gyakorlatok a rögzülést követően rövidülnek, és újabb elemekkel egészülnek ki.

    A folyamat két részre osztható:

    az első néhány alkalommal a relaxáció alapjait ismerjük meg,
    erre épülnek a vegetatív működésekre, belső szervekre fókuszáló instrukciók.
  • Mi a szorongás?
    A szorongás egy védőmechanizmus, amely távol tart a nem kívánt feszültségforrástól.
    Általában olyan tüneteket idéz elő, amelyek cselekvőképtelenné tesznek.
    Minden olyan tényezőre, amelyről a feszültségforrásra asszociálunk, szorongással reagálunk.
    Minél jobban ki akarjuk zárni a feszültségforrást, annál több dologról asszociálunk rá, és annál gyakrabban élünk meg szorongást.
    Így paradox módon ez is folyamatos, felszínesen szétterjedő feszültséget eredményez, amely megnehezíti a nehézség azonosítását.
    Szubjektív szinten azt éljük meg, hogy csökken a mozgásterünk, lehetőségeink, bénulttá váltunk.
    Ha ez tartósan fennáll, az egyénen eluralkodik a szorongásával szembeni tehetetlenségérzet, depresszió alakulhat ki. Ezért különösen fontos a tünetek azonosítása és mielőbbi feloldása.
  • Miből vehetem észre, hogy épp szorongok?
    Az aggódás miatt sokszor megfájdul a fejem,
    töprengés és önmarcangolás miatt nehezen alszom,
    egy interjúra menet lépésről lépésre érzem, ahogy egyre gyorsabban ver a szívem,
    aggodalmaskodás és a bizonytalanság miatt megfeszül a gyomrom és nem tudok enni,
    végre kikapcsolódhatnék, ha a semmiből nem tört volna rám a puffadás és a hasmenés,
    nyomás alatt nehezen kapok levegőt és úgy érzem, ki kell szabadulnom a helyzetből,
    a fülemben zakatol a szívem, izzad a tenyerem, és alig találom a szavakat a teljesítményhelyzetekben,
    ha valaki sokáig nem jelentkezik, a legrosszabb forgatókönyv pörög le bennem,
    macskagyökér, orbáncfű, kamilla, levendula, galagonya teák, kivonatok – mindent próbáltam már, mégsem változott semmi…
    Ha a példákhoz hasonlóakat tartósan tapasztalsz, valószínűleg szorongást élsz meg.
  • Hogyan segít az autogén tréning?
    Növekedik a test- és légzésfókuszod – amikor figyelmedet testedre, légzésedre irányítod, visszahúzódnak az érzékszerveid, fókuszod egy-egy belső pontra irányul. Ekkor szabadulsz meg az aggodalmat, szorongást keltő gondolatoktól, nyugalmi állapotba kerülsz. Lehetővé válik az idegrendszer regenerálódása, a vegetatív működések lelassulása.
    Ez hosszútávon kialakít egy stabil, nyugodt testi és lelki állapotot. A belső stabilitásod megtalálásával egyre kevesebb feszültségforrást tapasztalsz és egyre biztosabb leszel benne: képes vagy megküzdeni a nehézséget keltő tényezőkkel.
    A tematikus gyakorlatok által tudatosulnak benned szorongásod összetevői, a hozzá kötődő feszültségi góc. Az élményfeldolgozás során kimondásra kerülnek a gyakorlatok által elindult asszociációk, témakörök, szorongást keltő tényezők. Lehetőséged nyílik nyugodt, biztonságos helyzetben megérteni, feloldani nehézségedet.
Kinek ajánlom?

Neked ajánlom, ha

érzed, hogy problémád van, de nem/nehezen tudod megragadni,
sokszor vagy ideges, feszült,
gyakran ég, összeszorul, görcsöl a gyomrod,
stresszhelyzetre hányingerrel, hányással, hasmenéssel reagálsz,
magas a vérnyomásod,
gyakran fáj a fejed, migrénes vagy,
alvásproblémáid vannak (nehezen alszol / eleget alszol, mégsem vagy pihent / rémálmaid vannak, stb.),
rendszertelennek érzed a testi működésed.

Kinek nem ajánlom?

Nem (vagy orvosi konzultációval) ajánlom számodra a módszert, ha

epilepsziád van,
szívbetegséged van,
összetett pszichés betegséged (személyiségzavar, depresszió, skizofrénia stb.) van / kezelés alatt állsz.

Adatok

Idő

A módszertan elsajátítása 12 hétig tart.
A következő csoport ősszel indul.
Első alkalom: 2018. október 17. 19:15
Ezt követően szerdánként 19:15 és 20:45 között találkozunk.

Alkalmak száma

A csoport indulását megelőzi egy rövid, egyéni beszélgetés, amely a jelentkező motivációit tárja fel.
A csoporttal hetente egyszer, a 90 perces alkalmon találkozunk.
Összesen 12+1 alkalom.

Díjazás

Egy alkalom ára br. 5.000 Ft.
Befizetendő két részletben a csoport kezdetekor és a 6. alkalmat követően (összesen 2 x br. 30.000 Ft).

Résztvevők száma

6-10 fő

Helyszín

1111 Budapest, Karinthy Frigyes út 4-6.

Csoportvezető

Fekete Flóra
(pszichológus, autogén tréner)

Bizonytalan vagy?

Ha nem vagy biztos benne, hogy a csoportos autogén tréning neked való, jelentkezz feltáró beszélgetésünkre, amelyen közösen megvizsgáljuk lehetőségeidet.